Αυτές είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Πότε θα αναρτηθούν στο Τaxis

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης ανέλαβε την δέσμευση ότι τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο ...


Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης ανέλαβε την δέσμευση ότι τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά.

«Κάντε λίγη υπομονή. Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, φέτος να πάρουν», απάντησε σε σχετική ερώτηση προσερχόμενος σε προσυνεδριακή εκδήλωση-συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη.

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017


  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας αν των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).

Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.
Ουσιαστικά όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων. Συγκεκριμένα:

Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα. Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ. Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις. Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις. Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος το στόχο του προϋπολογισμού που είναι 1,088 δις ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας θα αναρτηθούν στο Τaxis στα μέσα Νοεμβρίου για να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.


Related

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 3800486301820598192

Follow Us

Η ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

"Κουνήθηκε" η Πάτρα - Σεισμός 4,6 Ρίχτερ

Σεισμική δόνηση 4,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε κοντά στην Πάτρα, το βράδυ του Σαββάτου, στις 23:04. Σύμφωνα με την πρώτη εκ...

PosoKostizei?

LIFE

ΕΛΛΑΔΑ

#ATAKA

#ATAKA

LIKE ON FACEBOOK!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΚΟΣΜΟΣ

ΤΟΠΙΚΑ

item